Kosiarka spalinowa HECHT 553

Za nami już dwie recenzje produktów z Allegro. Było trochę o grillowaniu, majówkach, ogrodach. Dzisiejszy produkt nie posłuży nam raczej do rekreacji podczas spotkań z przyjaciółmi, aczkolwiek wciąż mieści się w tematyce ogrodowej – w końcu mamy sezon wiosenny. Pod ostrze naszego redakcyjnego pióra trafiła kosiarka spalinowa czeskiej marki HECHT – model o krótkim oznaczeniu 553. Zaczynajmy!

Kosiarka czeskiej marki HECHT wyposażona została w (nie czeski) oryginalny, najnowszy silnik spalinowy marki Briggs&Stratton 625E oraz tylny napęd tejże samej firmy. Widzimy więc, że wbrew pozorom nie mamy do czynienia z jakąś firmą krzak, podróbą czy czymkolwiek innym kojarzącym się negatywnie. Mocny i solidny model kosiarki HECHT 553 przeznaczony jest dla najbardziej wymagających użytkowników. Zastosowany w niej silnik Briggs&Stratton wyróżnia się niskim zużyciem paliwa, cichą pracą oraz wysokim momentem obrotowym. Produkt wyposażono także w aluminiowy cylinder mający na celu nie tylko polepszenie pracy silnika ale także odprowadzanie z niego nadmiaru ciepła podczas upalnych dni.

Jeśli chodzi o samą konstrukcję kosiarki HECHT 553 wyposażona została ona w kosz o pojemności 72 litrów ze wskaźnikiem napełnienia oraz w – uwaga! – ośmiostopniową centralną regulację koszenia! Na marginesie dodam, że sam używam innej kosiarki z silnikiem Briggs&Stratton i mam w niej pięciostopniową regulację. Wspomniałem o tym dlatego, że pięć stopni to niewystarczająco dużo – trawnik jest wówczas skoszony albo bardzo krótko, albo za wysoko. Osiem stopni regulacji zasługuje więc w tym wypadku na duży plus. Na komfort koszenia wpływają także duże ułożyskowane koła. Obudowa kosiarki HECHT wykonana została ze stali i pomalowana w czerwonym kolorze – tak jak wszystkie produkty tej marki. Tylne koła napędzane są paskiem napędowym z włókien aramidowych cechujących się dużą żywotnością. Do dodatkowych udogodnień zastosowanych w kosiarce HECHT 553 zaliczyć możemy przednie orurowanie, które oprócz funkcji bezpieczeństwa spełnia także funkcję transportową – orurowanie posłużyć nam może za uchwyt dzięki któremu łatwiej można przenosić kosiarkę.

Do bardziej istotnych informacji dodam, że kosiarka HECHT posiada także wyrzut boczny oraz zestaw do mulczowania z deflektorem z tyłu. Co do samego noża kosiarki – wykonany został w całości ze stali i cechuje się wzmocnionym uchwytem z piastą. W kosiarce zastosowano także poręczny schowek na drobne przedmioty/narzędzia przy uchwycie. Producent udziela na produkt 2 letniej gwarancji i do każdej nowej kosiarki dołącza oryginalny olej silnikowy Briggs&Stratton o pojemności 0,6 litra.

Parametry techniczne:

Szerokość koszenia 53 cm
 Silnik z cylindrem aluminiowym
Briggs&Stratton, 190 cm³+NAPĘD
 Moc maksymalna (KM/min-1)
6,0 / 3060
 Deck
stalowy
 Start
ręczny
 Reg. wysokości koszenia
8 pozycji, jedną dźwignią
 Uchwyt
standardowy
 Kosz
tak
 Zaślepka mieląca
tak
 Deflektor
standard
 Koła (przód/tył)
180 mm / 250 mm
 Wysokość koszenia
25-75 mm
 Waga (około)
35 kg

Cena, jaką przyjdzie nam zapłacić za kosiarkę z jednej strony budzi wątpliwości, a z drugiej jest całkowicie słuszna. Można odnieść wrażenie, że kwota 1400 złotych za produkt nieznanej firmy to zdecydowanie za dużo, jednak patrząc na jakość zastosowanych w niej podzespołów i wyposażenia sytuacja wcale nie jest taka oczywista. Ocena ogólna – szóstka!

hecht-553-sb-5-in-1-benzinova-sekacka-s-pojezdem-original
Zdjęcia i specyfikacja techniczna pochodzi z jednej z aukcji z serwisu Allegro (oferta nr 4067156610).

10595945 10595772 10595858 10595890

Dodaj swoje zdjęcia na FotoBudowa.pl

Playlista „kosiarka spalinowa Hecht 553

W tym temacie już wszystko,  zobacz pozostałe filmy naszego autorstwa.

Dodaj swoje filmy na FotoBudowa.pl

Następny artykuł

Komentarze 2

  1. Baflo says:

    Dla mnie to badziewie! Kupiłem roczną naprawdę mało używaną z pewnych rąk.Dziś odpalilem przed sezonem. I co ?i korbowód bokiem wyszedł!

  2. Tomasz, mechanik says:

    Hecht to takie bazarowe wykonanie kosiarki, niedolany lakier, źle odlane plastki, ostre krawędzie bloku silnika. Dlatego nie ma tego w sklepach, bo nikt by tego na po wyglądzie nie kupił. Przypomina wykonanie białoruskiego ciągnika. Po zimie nie odpaliła. Miała niespełna 5 godzin pracy, jeszcze na dotarciu. Należy się spodziewać, że gaźnik jest tak samo słabo wykonany, z niskiej jakości materiałów i byle jak. Kółka mają luzy, kosiarka się trzęsła. Nie rozbierałem tych ich niby łożysk a też pewnie dramat – jak zewnętrze. Obroty silnika falowały. Przy mulczowaniu wypadała trawa przez słabą sprężynę pokrywy. To nie prawda, że są dostępne wszystkie części z katalogu. Nawet nie ma dostępnego noża. Filter (gąbka) jest, kosztuje 30,75 plus 15 przesyłka kurierem, razem 45,75. Zdzierstwo, Czesi robią kasę na częściach. Normalna cena to 10 zł za gąbke plus 4 zł za list, czyli 3x krotnie mniejsza. Omijajcie tą firmę z daleka.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

slot server thailand