Posiadanie biura to jedna z ważniejszych kwestii w prowadzeniu biznesu. Czasem od tego, jaką siedzibę ma nasza firma, może nawet zależeć sukces realizowanego właśnie przedsięwzięcia. Stąd też wybór właściwego lokum i adresu nie powinien być dziełem przypadku. Obecnie zdecydowanie najpopularniejszym rozwiązaniem jest wynajem biura. Jakie jednak kwestie wziąć pod uwagę decydując się na wynajem?
1. Lokalizacja
Wyszukując np. biura Kraków, szybko dotrzemy do ofert wynajmu przestrzeni biurowych zlokalizowanych na terenie stolicy Małopolski. Pojawia się jednak pytanie, jak wybrać biuro, które spełni nasze oczekiwania?
Przy wynajmie biura lokalizacja odgrywa kluczową rolę. Już sam adres będzie miał duże znaczenie, bowiem może przynieść prestiż i stanowić wizytówkę naszej firmy lub zupełnie odwrotnie – nie wzbudzać zaufania wśród naszych klientów i kontrahentów. Dobry adres wiąże się najczęściej także z innymi korzyściami lokalizacyjnymi. Dla przykładu, na https://www.officelist.pl/pl/krakow/ proponowane są biura do wynajęcia, które łączą atrakcyjne adresy (centrum Krakowa lub jego dynamicznie rozwijające się obszary) z wysokim standardem nieruchomości oraz dogodnym ich położeniem pod względem infrastruktury towarzyszącej oraz połączeń komunikacyjnych.
Jeśli biuro ma stanowić reklamę naszej działalności, powinno z pewnością być dobrze zlokalizowane. Dostęp do miejsc parkingowych, ścieżek dla rowerzystów, środków komunikacji miejskiej a także infrastruktury handlowo – usługowej będzie miał znaczenie zarówno dla pracowników naszej firmy, jak i wszystkich odwiedzających jej siedzibę.
2. Standard biura
Standard siedziby naszej firmy będzie odzwierciedlał standard, z jakim chcemy, aby nasz biznes był kojarzony. Warto zatem zadbać o to, aby był jak najwyższy. Systemy kontroli dostępu i klimatyzacji, okablowanie komputerowe i telefoniczne, czy łącza światłowodowe to obecnie podstawa. Na komfort pracy i na wizerunek firmy wpływać będą także inne rozwiązania, jak chociażby certyfikaty ekologiczne lokalu, podnoszone podłogi i podwieszane sufity, wysokiej jakości wykładziny oraz inne elementy wykończenia i wyposażenia wnętrz. Wysokie standard biura przełoży się bezpośrednio na komfort pracy pracowników, wzbudzając jednocześnie zaufanie wśród klientów i partnerów biznesowych.
3. Inspirujące środowisko pracy
Elementem dotychczas nieco pomijanym, a obecnie zyskującym coraz większe znaczenie jest środowisko pracy, jakie istnieje w miejscu, w którym wynajmujemy nasze biuro. Istotne, aby było ono inspirujące, sprzyjające kreatywności, wyzwalające odważne pomysły i sprzyjające realizacji najtrudniejszych przedsięwzięć. Jak znaleźć takie warunki pracy? Nowoczesne biurowce, czy parki biznesowe oferują najemcą przestrzenie świetnie zintegrowane z przestrzenią zieloną, np. parkiem, czy zielonymi dachami budynków. Nie bez znaczenia pozostaje tutaj interesująca architektura i estetyka aranżacji. Przeszklone elewacje zapewniają tutaj optymalny dostęp światła dziennego, co z kolei zapewnia komfortowe warunki pracy. Chwile wytchnienia oferują z kolei rozwiązania umożliwiająca np. zjedzenie lunchu na świeżym powietrzu.