Awaryjne otwieranie bramy garażowej

W każdym garażu wyposażonym w automatyczny system otwierania powinno być zamontowane awaryjne, ręczne otwieranie bramy garażowej.

W domach jednorodzinnych większość napędów do bram garażowych ma szynę z wózkiem jezdnym z wyprowadzoną linką. Wózek jezdny jest połączony ze skrzydłem bramy, natomiast w razie braku zasilania na posesji lub awarii systemu automatyki, pociągając za linkę spowodujemy wypięcie skrzydła i rozblokowanie systemu. Dzięki temu będzie można ręcznie podnieść lub opuścić skrzydło. Co istotne, do garażu powinno być drugie wejście, a nie tylko brama – najlepiej, gdy jest wejście z domu lub dodatkowe drzwi obok bramy. Jeżeli jednak nie ma takiej możliwości, to koniecznie na bramie garażowej musi być na zewnątrz klamka połączona z wysprzęgleniem napędu, którą otworzymy spersonalizowanym kluczykiem blokującym. Wtedy nawet w razie awarii otworzymy wjazd do garażu z zewnątrz.

Do przydomowych garaży poleca się napędy FAAC, takie jak modele D 600, D 700 HS, D 1000. Na przykład D600 to napęd elektromechaniczny wysokiej jakości z jednoczęściową szyną jezdną, przeznaczony do obsługi bram uchylnych i segmentowych. Nie wymaga przy montażu kosztownych prac adaptacyjnych. Wydajny silnik zasilany napięciem stałym 24 V, szyna jezdna z łańcuchem napędowym lub wytrzymałym paskiem kewlarowym gwarantują ciche, płynne oraz szybkie otwieranie i zamykanie bramy garażowej. Co ważne pobór mocy jest na poziomie 0,2 kW, a to mniej niż pobiera mikser kuchenny. Zestaw: napęd D600 z wbudowaną centralą sterującą, moduł radioodbiornika, szyna 3-metrowa z łańcuchem i pilot kosztuje 946 zł netto.
Jeżeli chcemy być pewni, że nawet przy braku zasilania nie będziemy mieli kłopotu z wjazdem czy wyjazdem z garażu, zamontujmy moduł zasilający XBAT 24 firmy FAAC, który będzie awaryjnym zasilaniem bramy garażowej.

W garażach zbiorczych na osiedlach również konieczne jest drugie wejście do garażu ze względu na bezpieczeństwo mieszkańców. Poza tym w razie awarii prądu każda brama ma łańcuch pozwalający ręcznie podnieść skrzydło. Do takich miejsc poleca się napędy FAAC 540 (jednofazowy) oraz 541 (trójfazowy), które zdają egzamin również w bramach przemysłowych.

Exit mobile version