Dzisiejsze standardy w produkcji bram garażowych

producent bram garażowych

[dropshadowbox align=”left” effect=”lifted-both” width=”300px” height=”260px” background_color=”#ffffff” border_width=”1″ border_color=”#dddddd” ]
Jak wybrać optymalną bramę garażową?

Które modele spełnią oczekiwania wymagających klientów?

Jakie bramy gwarantują najlepszą izolację cieplną?

 

Najpopularniejszymi rodzajami bram garażowych dostępnymi na polskim rynku są modele ze skrzydłem segmentowym oraz ze skrzydłem uchylnym – w obu przypadkach o pionowym kierunku otwierania. Konstrukcje właściwie nie potrzebują specjalnego miejsca przed frontem garażu i są bardzo proste w instalacji. Przyjrzyjmy się ich specyfice.

 

 Wymogi 

Przed wprowadzeniem do sprzedaży wszystkie bramy powinny być poddane badaniom, które ocenią ich: wodoszczelność, odporność na uszkodzenia mechaniczne, przepuszczalność powietrza, opór cieplny, bezpieczeństwo otwierania, siły wywierane oraz geometrię elementów szklanych.

 

 Bramy segmentowe 

W bramie segmentowej ruchoma przegroda tworzona jest z segmentów zespolonych ze sobą zawiasami. Optymalne właściwości cieplne mają segmenty wykonane z płyt warstwowych z obustronnym poszyciem z blach stalowych bądź aluminiowych. Ich wnętrze jest dodatkowo wypełnione pianką. Segmenty mogą zawierać okna, a materiałem przeziernym są tu najczęściej dwie płyty akrylowe rozdzielone ramką.

 

Zewnętrzne blachy poszycia bramy nie mogą stykać się ze sobą – przerwa między nimi gwarantuje dobrą izolację termiczną. Producenci są zobowiązani do podania wartości współczynnika przenikania ciepła U segmentów, co rzecz jasna nie jest tożsame z izolacyjnością termiczną bramy, która zazwyczaj jest kilkakrotnie niższa. Kolejnymi rodzajami segmentów są te wykonane z profili aluminiowych otrzymywanych przez wytłaczanie i tworzących ramę zewnętrzną (wypełnienie mogą stanowić materiały przezierne) oraz segmenty z profili aluminiowych z przekładką izolacyjną, gdzie obydwie części profilu są zespolone listwami izolacyjnymi. Podwyższa to opór cieplny (wypełnienia przezierne w postaci szyb akrylowych, nieprzezierne – blach aluminiowych lub tworzyw sztucznych).

 

W czasie otwierania lub zamykania skrzydło bramowe porusza się wzdłuż prowadnic pionowych, które mocujemy po obu stronach ościeża. W przypadku bram segmentowych wyróżniamy cztery typy uszczelek: progowe, nadproża, boczne i międzysegmentowe. Bezpieczeństwo użytkowania gwarantują natomiast urządzenia wychwytowe, listwa bezpieczeństwa i układy fotokomórek.

 Bramy uchylne 

Uchylne skrzydło bramy to ruchoma, jednolita przegroda jednoskrzydłowa, która w czasie otwierania lub zamykania wykonuje ruch postępowy i obrotowy, zajmując w końcowym etapie pozycję równoległą do stropu garażu. Standardowe skrzydło bramowe jest produkowane z blachy stalowej z przetłoczeniami usztywniającymi. W skrzydle znajdują się okna doświetlające, a od strony wewnętrznej możliwa jest instalacja dociepleń. Bramy wyposażone są standardowo w kilka rodzajów uszczelek: boczną, progową oraz nadproża gumowe wykonywane z EPDM lub PVC.

 

Oprócz standardowych modeli klienci mają do wyboru również mniej popularne bramy zwijane.

 

Exit mobile version