Płody rolne hodowane przez rolników są niejednorodne i mogą się od siebie znacząco różnić. Zmiany, jakie występują w oczekiwaniach klientów, powodują konieczność ujednolicenia oferty pod względem wielkości i wagi.
Zmiany, jakie występują w oczekiwaniach klientów, powodują konieczność ujednolicenia oferty pod względem wielkości i wagi.
Rynki detaliczne kształtują produkt końcowy
Konsument potrzebuje produktu, który będzie spełniał jego oczekiwania. Często che posiadać owoce lub warzywa w określonej kalibracji dostosowane do jego potrzeb. Tak powstają zarówno opakowania dostosowane do takich wymagań, jak i określone partie produktów do sieci handlowych. Już podczas zbiorów można stosować przesiewacze, aby ograniczyć czas potrzebny na prace przy rozdzielaniu frakcji wyrobów. Wstępne oczyszczenie pozwala na szybszą pracę maszyn na linii technologicznej przed wysyłką do klienta. Automatyzacja takich procesów zmniejsza ilość potrzebnych pracowników podczas zbiorów.
Produkt dopasowany do różnych wymagań odbiorców
Przy sprzedaży produktów wytworzonych w rolnictwie do innych państw należy spełnić indywidualne oczekiwania. Często takie lokalne rynki mogą przyjmować inne standardy lub klienci poszukują określonego produktu. Firma w takich przypadkach musi przygotować produkt końcowy tak, aby spełniał takie kryteria. Jeżeli jest to możliwe, stosowane są przesiewacze wibracyjne rozdzielające sortowany surowiec na frakcje. Dzięki modyfikacji ustawień można otrzymać produkt o określonych wcześniej parametrach. Co więcej, jeżeli odbiorca tego oczekuje, można stosować separatory oddzielające dodatkowo zanieczyszczenia. Poprawi to jakość produktu końcowego i podnosi jakość oferty. Dopiero takie działania połączone z opakowaniami i liniami pakującymi pozwalają na stworzenie produktu dla wymagających klientów. Zapakowane produkty są łatwiejsze w transporcie i obrocie.
Kanał dostaw i oczekiwania klienta wpływają an zmiany zachodzące w rolnictwie i parku maszyn punktów wspomagających ich działanie. W ten sposób powstają nowe marki oraz kształtować można nowe trendy w zakupach żywności. Ważne, aby produkt był dostosowany do preferencji klientów. Rozdzielenie go na klasy pod względem wielkości ułatwia zarządzanie produkcją i kształtowaniem oferty. Zmniejsza również ilość zwrotów i podnosi cenę produktu końcowego.