0
Opublikowany 16 kwietnia 2019 autor Art Branżowy w Wiedza budowlana
 
 

Home staging – sprytny sposób na podniesienie wartości sprzedawanego mieszkania

home-staging
home-staging

Sprzedaż mieszkania właściwie nie powinna stanowić dziś większego problemu. Zapotrzebowanie jest duże. Trzeba jednak pamiętać, że wiele osób woli kupić mieszkanie na rynku pierwotnym, jeśli tylko bank udzieli im pożyczki. Sprawia to, że prywatni właściciele nieruchomości muszą konkurować o nabywców, którzy chcą kupić własne mieszkanie z rynku wtórnego. Jednym z ciekawszych sposobów na wyróżnienie swojej nieruchomości na rynku jest home staging.

Czym jest home staging?

Profesjonalne biuro nieruchomości oferuje dziś często dodatkowe usługi, a wśród nich właśnie home staging. Na czym on polega? Jest to działanie marketingowe, które ma przyspieszyć sprzedaż nieruchomości. Są to wszelkie zabiegi, które mogą skłonić potencjalnego nabywcę do przypieczętowania transakcji. Stosuje się go najczęściej w sytuacji, kiedy zainteresowanie nieruchomością jest duże, ale ostatecznie nie dochodzi do jej sprzedaży.

A może remont?

Widoczne usterki czy zaniedbania mogą skutecznie odstraszyć nabywców. Plamy na ścianie? Stara podłoga? Zepsute krzesło? Trzeba zdecydować się na naprawę, wyniesienie starych sprzętów czy odświeżenie wnętrza. Warto w tej sytuacji skorzystać z usług agencji nieruchomości (np. http://sverum.pl/), która świadczy również usługi doradcze. Dobrym pomysłem może być też przygotowanie nowej aranżacji. Optymalne wykorzystanie wnętrza zwiększy wrażenie przestronności i funkcjonalności samego pomieszczenia. Dobrze jest „odpersonalizować” poszczególne pomieszczenia, sprawić, by były jak najbardziej uniwersalne. Dzięki temu nasz nabywca będzie widział, że może urządzić mieszkanie po swojemu i już w czasie oglądania poszczególnych pomieszczeń zacznie układać w głowie, co i jak by urządził – wytworzą się pierwsze więzi emocjonalne z mieszkaniem, a to pierwszy klucz do sukcesu.

Idealny porządek

Okazuje się, że nawet niewielka plama na blacie czy na dywanie może rzutować na odbiór całego wnętrza przez potencjalnego nabywcę. Mieszkanie przed wizytą klientów musi wręcz lśnić. Warto przede wszystkim zatroszczyć się o newralgiczne pomieszczenia, tj. np. łazienka. Dodatkowo trzeba tez pomyśleć o zneutralizowaniu nieprzyjemnych zapachów i uprzątnięciu wszystkich zakamarków – w czasie oglądania nasz klient może „przypadkiem” natknąć się np. na bałagan w szafie albo stare ozdoby choinkowe. Wszystko może wywołać w nim negatywne skojarzenia, które trudno zatrzeć. Dlatego generalne porządki są obowiązkowe.

Zainwestuj

Dziś żyjemy w kulturze wizualnej. Dobrym pomysłem będzie przearanżowanie choćby jednego z pomieszczeń na bardziej nowoczesne. Akcenty skandynawskie w kuchni, np. ściana z cegieł? Ciekawa, minimalistyczna aranżacja balkonu? Każdy pomysł na przyciągnięcie uwagi potencjalnego nabywcy wyróżni nasze mieszkanie spośród innych dostępnych na rynku. Sprawi też, że będziemy w stanie wynegocjować lepszą cenę za nasze odświeżone mieszkanie.

Jak widać, home staging to wspaniały sposób na zwiększenie wartości nawet starego mieszkania. W znaczny sposób może też pomóc nam znaleźć potencjalnych nabywców. Jeśli znajdziemy agencję nieruchomości, która znajdzie za nas odpowiednią ekipę remontową i sprawdzonego projektanta, zaoszczędzimy również znaczną ilość czasu i nerwów. W krótkim czasie odświeżone mieszkanie znajdzie nowych nabywców gotowych do zapłacenia wyższej ceny, niż pierwotnie zakładaliśmy.


Art Branżowy

 
Artykuły branżowe