Każdy, kto ma w planach wyposażenie nawet niewielkiego biura, stoi przed naprawdę dużym wyzwaniem. Zdecydowanie nie jest to zadanie proste – trzeba zdawać sobie sprawę, że decyzje, jakie podejmiemy, będą miały długotrwale konsekwencje. Tyczy się to po prostu efektywności pracy nas samych oraz naszych pracowników, ponieważ meble i wyposażenie biura mają na nią ogromny wpływ. Postaramy się jednak pomóc i przedstawimy kilka aspektów, na który każdy koniecznie powinien zwrócić uwagę.
Skupimy się tutaj na dwóch głównych elementach – z jednej strony na typowych meblach, które będą nas otaczać, z drugiej zaś strony – na samych fotelach. Te drugie, jeżeli będą odpowiednio wybrane, znacząco wpłyną na naszą wygodę i komfort pracy. Nie ukrywajmy faktu, że każdy z nas powinien postarać się, aby 8 godzin spędzonych na pracy w jednym miejscu – w fotelu – minęło nam jak najmniej męcząco.
Meble biurowe
Na samym początku omówmy kwestie estetyki. Meble nie powinny być wybierane przypadkowo, powinny pasować do wystroju i klimatu, jaki chcemy stworzyć w naszym biurze. Nie jest to oczywiście cecha najważniejsza, kwestie gustów również są różne, pamiętajmy jednak, że wrażenie, jakie wywierało będzie nasze biuro, oddziaływać będzie nie tylko na nas, ale również na potencjonalnych kontrahentów, którzy je odwiedzą czy kandydatów na nowych pracowników – powinno ono zachęcać ich do pracy właśnie u nas.
Bardzo ważnym aspektem jest jakość wykonania. Nigdy nie powinniśmy na niej oszczędzać. Warto zdecydować się na meble, które faktycznie dostosowane są do intensywnego wykorzystywania. Warto zwrócić tutaj uwagę nie tylko na jakość materiału, z którego są wykonane, ale również na to, czy mamy do czynienia np. z solidnymi prowadnicami w szufladach. Nie możemy zapomnieć też o tym, w jaki sposób meble są składane. Warto zobaczyć na jakich śrubach czy wkrętach będą one mocowane. W przypadku regałów warto sprawdzić jaką mają one nośność.
Co do samych materiałów, najlepiej postawić na meble drewniane lub takie z elementami metalowymi. Gwarantuje nam to jakość i trwałość. Popularna jest również sklejka, jest to tańsze rozwiązanie, jednak w przypadku mniejszych budżetów ona również będzie dobrym wyborem. W przypadku elementów szklanych (np. stoły) warto pamiętać, że będą one mało odporne na niektóre uszkodzenia.
Ergonomia
Niezależnie jednak o tego na jaki materiał się zdecydujemy, wszystkie meble, jakie kupujemy, muszą być ergonomiczne i funkcjonalne. Po prostu muszą być dopasowane do nas i naszych pracowników. W przypadku zakupu biurek pamiętajmy o tym, by były odpowiednich rozmiarów, by szuflady znajdowały się w wygodnych miejscach czy po prostu o tym, by pod nimi była odpowiednia ilość miejsca na wygodne trzymanie nóg. Pamiętajmy również o tym, by każdy pracownik posiadał odpowiednią ilość miejsca na swoje rzeczy. W przypadku biur małych warto również zwrócić uwagę na to, aby szafki i regały z jednej strony zajmowały jak najmniej miejsca, z drugiej zaś – by ich powierzchnia czy pojemność była jak największa.
Pamiętajmy również o tym, ze pracownicy będą się zmieniać. Dlatego pożądanymi elementami w meblach biurowych są wszelakiego rodzaju regulacje oraz możliwości zmian – np. wysokości. I nie tyczy się to tylko foteli, ale również np. biurek czy stołów.
Fotele
Jest to zdecydowanie jeden z najważniejszych elementów biura i nie powinniśmy na nich oszczędzać. Każdy fotel powinien przede wszystkim posiadać odpowiednie oparcie, regulowane, odpowiednio profilowane i dopasowane do kręgosłupa.
Sam fotel musi posiadać również regulowaną wysokość, do tego wysokiej jakości amortyzator oraz powinien być stabilny. Oczywiście najwygodniejszą opcją będą te fotele, które poruszają się na przynajmniej pięciu kółkach.
Nie możemy zapominać jeszcze o podłokietnikach. Sam fakt ich obecności jednak nie wystarczy. Zdecydowanie polecamy fotele, których podłokietniki są regulowane. Dodatkowo, siedzisko foteli powinno być odpowiednio dobrane – nie za płytkie i nie za głębokie, ponieważ w takich wypadkach ciało pracownika będzie cały czas spięte. Warto również zdecydować się na fotele, które wykonane są ze skóry lub innych materiałów naturalnych – pozytywnie wpływa to na ich wentylację. W przypadku zdecydowania się na fotel z materiałów sztucznych – postawmy albo na takie wykonane z siateczki, albo na takie, które posiadają dodatkowe otwory wentylacyjne.
Zakup
Jak widać, od wielu czynników zależy, czy meble w naszym biurze będą odpowiednie. Pamiętajmy jednak, że w przypadku takich zakupów zawsze możemy liczyć na profesjonalne wsparcie pracowników sklepu. Każdego, kto stoi przed takim zakupem, już teraz zapraszamy do zapoznania się z ofertą firmy Meblicante. Można to zrobić zarówno na ich stronie internetowej – Meblicante.pl, jak i również w jednym ze sklepów, które znajdują się w Warszawie, Krakowie i Katowicach. Życzymy samy udanych zakupów i jedynie słusznych wyborów!
Jeżeli chcemy mieć nowoczesne i funkcjonalne biuro, warto przemyśleć do precyzyjnie dobrać poszczególne elementy wyposażenia. Jeżeli wyposażamy biuro od zera, warto dopasować także meble biurowe do sprzętów, wybierając np. dedykowane szafki drewniane pod drukarki kyocera24.pl/szafka-drewniana-cb-510 Dzięki temu będziemy mieli gwarancję, że biuro jest funkcjonalne i praktyczne.
Ja jestem zdania, że meble biurowe powinny być wygodne i wysokiej jakości. Nie ma co próbować bylejakości, bo to się odbije na pracownikach, ich samopoczuciu. A jak są lepsze meble, to komfort lepszy 🙂 u siebie w biurze mam meble od KJK, robili mi częśc na wymiar i wyszło bardzo dobrze 🙂