0
Opublikowany 26 lipca 2018 autor Art Branżowy w Wiedza budowlana
 
 

Obsługa mobilna czy serwis stacjonarny – modele obsługi technicznej nieruchomości

obsluga-mobilna-czy-serwis-stacjonarny modele obsługi technicznej nieruchomości
obsluga-mobilna-czy-serwis-stacjonarny modele obsługi technicznej nieruchomości

Zewnętrzna firma świadcząca usługi z zakresu kompleksowej obsługi technicznej jest doskonałym wyborem w przypadku kiedy właściciel danej nieruchomości lub zespołu budynków chce uniknąć wielu problemów związanych z tym zagadnieniem. Organizacja bowiem własnego zespołu technicznego opiera się na kompetentnych i zapewniających ciągłość pracy fachowcach, a znalezienie takich osób i stworzenie im odpowiednich warunków do pracy jest z pewnością sporym wyzwaniem.

W praktyce oznacza to poświęcenie znacznej ilości czasu na stworzenie właściwej i odpowiednio dużej ekipy, dopasowanej do przyszłych zadań i będącej w stanie na bieżąco odpowiadać na zaistniałe sytuacje. co będzie szczególnie istotne, w przypadku wystąpienia np. zwolnień chorobowych lub urlopów i związanych z tym zastępstw. Ktoś musi przejąć obowiązki techniczne, a to zawsze komplikuje pracę i dodatkowo generuje koszty.

Zupełnie inna sytuacja jest, w przypadku firmy zewnętrznej świadczącej kompleksową obsługę techniczną budynku. Firma ETSerwis jest partnerem, który dostarczy najlepszych rozwiązań dostosowanych do specyfiki nieruchomości i związanych z tym potrzeb. To, co należy szczególnie podkreślić to elastyczność oferowanych przez firmę usług, które zostaną zawsze dopasowane do zmieniających się okoliczność i wymagań klientów.

Oferowana przez firmę kompleksowa obsługa techniczna budynków, to wielozadaniowe podejście do czynności naprawczych, konserwacyjnych i monitorujących urządzenia i systemy budynków. Dlatego zawsze na początku rozmów przeprowadzana jest wizja lokalna nieruchomości, a dopiero wówczas złożona zostaje propozycja współpracy. Może to być współpraca na zasadzie stałej ekipy stacjonarnej, jak również serwisu mobilnego. W obu przypadkach ETSerwis zapewnia skuteczną i sprawną obsługę techniczną, natomiast wybór odpowiedniego modelu uzależniony jest od potrzeb i specyfiki danego budynku.

Ważne jest, czy dane nieruchomości wymagają obecności pracowników technicznych w ciągu całej doby, czy wystarczające będzie monitorowanie i gotowość ekipy serwisującej do podjęcia czynności naprawczych lub konserwujących. Drugie rozwiązanie jest zdecydowanie tańszą opcją, oferowaną również przez firmę ETSerwis.

Pracownicy techniczni firmy ETSerwis posiadają umiejętności oraz doświadczenie w takich dziedzinach jak: automatyka, elektryka, mechanika, klimatyzacja itp. W przypadku serwisu mobilnego będą reagować na każde zgłoszenie awarii oraz prowadzić bieżące i systematyczne prace inspekcyjne na powierzonych obiektach.

Podstawowym zadaniem firmy, jest przejęcie pełnej odpowiedzialność technicznej, tak aby właściciele nieruchomości mogli swobodnie i efektywnie prowadzić swoją działalność. Działania ekipy technicznej mają charakter proaktywny, a to oznacza wspieranie klientów na wszystkich poziomach zarządzania technicznego, czyli konserwacji, usuwania awarii, modernizacji, automatyzacji, oraz prowadzenia procesów zakupowych części i ich obsługa gwarancyjna.

Pojawia się oczywiście pytanie, jaką formę obsługi wybrać? Czy w związku z niskimi kosztami ma być to serwis mobilny, czy raczej ekipa stacjonarna? Na to pytanie częściowo odpowiedzieliśmy, zakładając, że każda nieruchomość wymaga indywidualnego podejścia i dopiero po zapoznaniu się ze specyfikacją i przeznaczeniem obiektu, możliwe jest podjęcie odpowiednich decyzji.

Obsługa stacjonarna może być jednak konieczna w przypadku galerii handlowych lub kompleksów biurowych, w których ze względu na dużą ilość instalacji i systemów, będzie wymagany ciągły nadzór i monitoring. W tym przypadku firma ETSerwis, również zapewnia profesjonalną i ciągłą obsługę techniczną. Ustalony zostaje wówczas szczegółowy harmonogram prac, który obejmuje zarówno prace codzienne, jak i te dotyczące dłuższych odstępów czasowych. Niezależnie jednak od stałego harmonogramu, ekipa techników zawsze będzie gotowa do szybkiej reakcji na każdą usterkę i wezwanie użytkowników obiektu.

Kompleksowa obsługa techniczna nieruchomości mająca charakter stacjonarny jest również doskonałym rozwiązaniem w przypadku występowania starszych instalacji i urządzeń. Wówczas dzięki doświadczeniu pracowników technicznych można nie tylko przeprowadzić szybką interwencję w momencie wystąpienia awarii, ale również systematycznie wprowadzać modernizację lub wymianę starych urządzeń i systemów.


Art Branżowy

 
Artykuły branżowe