Z roku na rok rośnie liczba osób, które zakupy w internecie przedkładają ponad tradycyjne zakupy w sklepach stacjonarnych. Wiąże się to z brakiem czasu na mozolne jeżdżenie od sklepu do sklepu i porównywanie ofert poszczególnych sprzedawców.
Nie bez efektu pozostaje też konkurencja i postępująca profesjonalizacja sklepów w internecie. Przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie w sieci i odnajdują sposoby by przykuć uwagę Konsumentów do swojej oferty.
Coraz więcej Polaków ufa sklepom internetowym. Te twarde dane znajdują swoje odbicie we wzroście puli pieniędzy jakie Klienci zostawiają e e-sklepach.
Coraz częściej kupujemy w sieci nie tylko drobne przedmioty jak książki, gry komputerowe, filmy czy wreszcie ciuchy, ale też meble czy artykuły gospodarstwa domowego.
Pozwala nam to uniknąć kolejek, tłoku i niepotrzebnego stresu.
Sklepy internetowe przyciągają uwagę klientów niższymi niż w sklepach stacjonarnych cenami, atrakcyjnymi systemami ratalnymi i bezpłatną dostawą.
W zasadzie widać same plusy. Teraz gdy do domu potrzebna jest pralka, lodówka czy zamrażarka nie trzeba nawet wstawać z fotela. Za pomocą kilku kliknięć mamy ofertę na AGD nie tylko z Polski ale i z całej Europy. Swoboda przepływu towarów panująca w Unii Europejskiej wiele ułatwiła, a rozwijające się usługi kurierskie też nie są tak drogie jak kiedyś.
W niektórych przypadkach produkt kupiony za granicą nie różni się cenowo od tego z kraju, a może być nawet korzystniejszy.
W internecie znajdują się profesjonalne serwisy, dzięki którym nie tylko porównasz produkty i ich ceny, ale także zawrzesz umowę kupna-sprzedaży. Dzięki temu, że posiadają ofertę wielu sklepów wszystko jest dostępne na miejscu. Zakupy w internecie są bezpieczne. Regulacje prawne chronią konsumentów przed nieuczciwymi sprzedawcami.
Plusem kupowania przez internet poza wymienionymi wyżej jest to, że mamy sporo czasu na zastanowienie się i ocenę produktu np. w Deyde.com.
Nikt nie patrzy na nas niecierpliwie zza lady, a z kolejki za nami nie wydobywają się gniewne pomruki poganiania przez mniej cierpliwych Klientów.
My kupowaliśmy dosłownie wszystko, żeby tylko było taniej, no może z wyjątkiem wielkogabarytowych materiałów budowlanych. Ale od akcesoriów do instalacji elektrycznej, kable, gniazdka, włączniki, poprzez akcesoria do innych instalacje w budynku, na farbach, gipsach etc kończąc. Kierowałem się przede wszystkim ceną.
Warto dodać że jest jeszcze coś takiego w sieci jak porównywarka cen. Można sobie sprawdzić jaki produkt ile kosztuje w danym sklepie co pomaga w ostatecznym wyborze. Teraz praktycznie każdy większy/ mniejszy dystrybutor/producent musi mieć sklep internetowy, jeśli chce się w ogóle liczyć na rynku. Bez tego ani rusz. „Klient nasz Pan” – szkoda tylko że nie zawsze ten Pan ma czym zapłacić…